رؤسای قوه قضائیه وکیل آنلاین مجله حقوقی

جام جهانی 2022| آرژانتین با شکست کانگوروها به لاله‌های نارنجی رسید/ پیروزی سخت آلبی‌سلسته با درخشش مسی + فیلم

0:26 - 13 آذر 1401
کد خبر: ۴۵۴۱۲۹۵
دسته بندی: ورزشی ، عمومی
در دیداری حساس از دور حذفی جام جهانی 2022 تیم ملی آرژانتین با شکست استرالیا حریف هلند در مرحله یک چهارم نهایی شد.

خبرگزاری میزان – چهاردهمین روز از جام جهانی ۲۰۲۲ در حالی با برگزاری دومین دیدار از مرحله یک هشتم نهایی به اتمام رسید که در مصافی تماشایی و مهیج تیم ملی آرژانتین از ساعت 22:30 در استادیوم احمد بن‌علی به مصاف تیم ملی استرالیا رفت که در پایان آلبی‌سلسته در شب درخشش لیونل مسی و با وجود نمایش قابل قبول نماینده آسیا در نهایت با نتیجه 2 بر یک استرالیا را از پیش رو بردارد تا آرژانتین با کسب این برد سخت، اما شیرین به عنوان دومین تیم پس از هلند به جمع 8 تیم نهایی راه یابد.

بازی با برتری آرژانتینی‌ها آغاز شد، تا اینکه تلاش‌های آلبی‌سلسته در دقیقه 35 جواب داد و لیونل مسی موفق شد با شوتی زمینی و دقیقه به گوشه دروازه استرلیا گل اول تیمش را به ثمر برساند تا نیمه نخست با برتری یک گله آرژانتین به پایان برسد.

در نیمه دوم آبی و سفید پوشان کاملا در زمین استرالیا خیمه زده بودند و با پرس زیاد حریف زردپوش خود را تحت فشار قرار دارند و در حالی که توپ در محوطه جریمه به مت رایان رسیده بود، دروازه‌بان باتجربه کانگوروها با اشتباهی کودکانه توپ را از دست داد تا جولین آلوارز گل دوم را آرژانتین را بزند.

پس از از این گل استرالیایی‌ها که چیزی برای از دست دادن نداشتند سراپا حمله شدند و در دقیقه 77 شوت گودوین در میانه راه به انزو فرناندز برخورد کرد تا استرالیا یکی از گل‌های خورده را جبران کند، اما در پایان 90 دقیقه آرژانتین موفق شد با نتیگه 2 بر یک از سد استرالیت بگذرد و به مرحله یک چهارم نهایی صعود کند.

به این ترتیب تیم ملی آرژانتین باید در مرحله یک چهارم نهایی به مصاف تیم ملی استرالیا برود.

لیونل مسی که هزارمین بازی دوران فوتبال خود را مقابل استرالیا پیش سر گذاشت، با گلزنی مقابل استرلیا موفق شد تعداد گل‌های خود در جام‌های جهانی را به عدد 9 برساند و از رکورد مارادونا عبور کند، اما همچنان پایین‌تر از گابریل باتیستوتای 10 گله در رده دوم برترین گلزنان تاریخ آرژانتین در ادوار جام جهانی قرار گرفت.

همچنین گلِ مسی به استرالیا نخستین گل این فوق ستاره در مراحل حذفی جام جهانی بود.

تیم ملی استرالیا با شکست مقابل آرژانتین اولین نماینده قاره آسیا بود که از صعود به یک چهارم نهایی بازماند و این در حالیست که هنوز کره‌جنوبی و ژاپن به مصاف رقبای خود نرفته‌اند.

در دیدار دیگر مرحله یک هشتم نهایی ساعاتی پیش تیم ملی هلند با نتیجه 3 بر یک آمریکا را از پیش رو برداشت و به جمع ع تیم نهایی رسید.

*آرژانتین 2 – استرالیا یک

گل‌‌ها: لیونل مسی(35)، جولین آلوارز(57) برای آرژانتین/ انزو فرناندز(77 - گل به خودی) برای استرالیا

کارت زرد: جکسون ایروین(15) و میلوش دگنک(38) از استرالیا

داور: سیمون مارسینیاک / کمک داور اول: پاول سوکولینیکی / کمک داور دوم: توماس لیسکیچ

*ترکیب تیم ملی آرژانتین:

امیلیانو مارتینس(دروازه‌بان)، کریستین رومرو، ناهیل مولینا(۸۰- مونتیل)، نیکولاس اوتامندی، مارکوس آکونیا (۷۲- نیکلاس تاگلیافیکو)، انزو فرناندز، رودریگو دی‌پائول، الکسیس مک‌آلیستر(۸۰- اسکیل پالاسیوس)، پاپو گومز(۵۰- لیساندرو مارتینز)، لیونل مسی و خولین آلوارس(۷۲- لائوتارو مارتینز)

*ترکیب تیم ملی استرالیا:

متئو رایان(دروازه‌بان)، میلوش دگنک(۷۲- گارانگ کول)، کای راولس، هری سوتار، عزیز بهیچ، کینو باکوس(۵۸- آیدین هروستیچ)، آرون موی، جکسون ارواین، متئو لکی (۷۲- فران کراچیچ)، میچل دوک(۷۲- مک‌لارن) و ریلی مک‌گری(۵۸- کرگ گودوین)

*گل اول آرژانتین به استرالیا توسط لیونل مسی(35):

*گل دوم آرژانتین به استرالیا توسط جولین آلوارز(57):

*گل اول استرالیا به آرژانتین توسط گودوین(77):

انتهای پیام/



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *